dinsdag 21 september 2010

Regenjas



Ik heb in Milaan een jack gekocht. Hipper dan hip. Zwart glanzend stofje, vol stoere knopen en ritsjes. Natuurlijk zit-ie fijn strak om het lichaam. Op z’n Italiaans.
Terug in Nederland geniet ik van de complimenten. ‘Lekker geshopt? Kek jasje, hoor. Bijzonder stofje ook.’ Modekenners.
Stiekem begluur ik mezelf in etalageruiten. Wat ik zie, bevalt me. Ik ben geen liefhebber van Italianen (te druk, te gelikt, Berlusconi) maar kleren maken, daar kunnen ze wat van.
Vorige week. Mooie nazomermiddag. Ik drink een biertje bij mijn ouders in de tuin en vergeet mijn jack. ’s Avonds krijg ik een mailtje: ‘Dag jongen, het was gezellig. O, en je hebt je regenjas laten liggen, liefs papa.'

Gepubliceerd in: rubriek ‘Ik’ in NRC Next, 13/10/2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten