maandag 27 januari 2014

Pasfoto van man-met-baard

Ik ben mijn halve portemonnee-inhoud kwijt. Mooi klote. Maar gelukkig is er de gevonden-voorwerpen-lijst op www.nijmegen.nl. Helaas, zo zie ik meteen: geen rijbewijs en andere documenten van S. B.Peters, maar er gaat een wereld voor me open.
Het is een lijst om van te smullen.
Zo is er iemand die een kliko gevonden heeft. Een groenbak dus. Er is ook iemand die ‘m is kwijtgeraakt, blijkbaar. Je zou zeggen: het moet toch opvallen als zo’n container uit je broekzak valt. Niet dus.
Dan is er Henk. Die is zijn gouden trouwring kwijt. In de ring staat een naam gegraveerd. ‘Inscriptie: Henk’, lees ik. Waarschijnlijk had Henk een leuke avond in de kroeg. Met een of meer leuke vrouwen. En zonder de vrouw van Henk.
Andere eyecatchers uit de gevonden-voorwerpen-voorraad:
- In de categorie ‘ik ben nog aan het worstelen met mijn geaardheid’: een roze nylontasje met zes halve liters bier.
- in de categorie ‘ik ontdoe mij vlak voor het politiebureau van het moordwapen’: een heuse klauwhamer.
- in de categorie ‘beter kwijt dan rijk’: een boekje van Peter R. de Vries.
- in de categorie ‘hopeloos’: mapje pasfoto’s van man-met-baard.
- in de categorie ‘student zonder vaste woon- of verblijfplaats’: toilettas met studieboeken.
- in de categorie ‘je kunt ook te eerlijk zijn’: een briefje van 50 euro.
- en tot slot, mijn persoonlijke favoriet: ‘een opvouwbare kinderbox (denk ik).’
Dank, dienstdoende-agent-zonder-kinderen-maar-mét-humor. Ik heb in tijden niet zo gelachen op de maandagochtend.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten