maandag 13 maart 2017

Het derrière van Tim Hofman



Ik wil het even met jullie hebben over Tim Hofman. Je weet wel: die bozige, bebaarde, uitbundig betatoeërde jongeman met z’n bus, z’n YouTubekanaal en z’n inspanningen om Het Jonge Nederlandse Volk naar het stemhokje te krijgen.
Iedere keer als ik Tim de politiek zie duiden, bekruipt me een unheimisch gevoel. Zou het komen omdat ik simpelweg niet tot Tim’s volkje behoor?  
(Dat dat zo is, werd me nog eens duidelijk toen mijn hersenen niet in staat bleken de SpongeBob-achtige filmpjes met 43 visuele en tekstuele prikkels per seconde te absorberen).
Zou kunnen.
Tim is nu eenmaal de Stem van Het Jonge Volk; hij weet met z’n 28 jaar beter dan ik wat dat volk wil. Blijkbaar is dat uitleg op een niveau waarvoor Jip en Janneke zich de ogen uit hun schattige koppies zouden schamen. Blijkbaar is dat stoppen met lezen wanneer een tekst langer is dan 140 tekens (Hij zei het echt: ‘De PvdA-advertentie was te lang om goed te zijn’). En blijkbaar is dat live op tv tegen onze vicepremier zeggen: ‘Laat het een schop onder je hol zijn!’.
Ineens weet ik het. Ik weet waarom ik een naar gevoel krijg bij Tim en z’n initiatief.  
Het klopt niet.
Tim Hofman wil dat de politiek jongeren serieus neemt. Maar zelf behandelt hij ze als achterlijke grofgebekte analfabeten. Ik zou me vet gedist voelen, als jongere.
Beschouw dit als een ondersteunende trap onder uw derrière, meneer Hofman!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten