donderdag 27 februari 2014

Navel

‘Gaat u daar maar liggen, bovenlijf graag even ontkleden.’ 
De huisarts gebaart naar de roestbruine behandeltafel.  
‘U heeft last van een ontstoken navel?’
‘Soms is het even weg, dokter, maar het keert steeds terug.’
De huisarts buigt zich over de plek des onheils. Hij frunnikt wat aan de navel en diens directe omgeving – mijn rijkelijk behaarde buik.
Dan knikt 'ie. ‘Ingegroeide haartjes. Iedere dag even de losse haren uit de navel verwijderen, dan moet het probleem verholpen zijn. Zo niet, dan kunnen we plastische chirurgie overwegen.’
Ik schrik. Plastische chirurgie? ‘Is dat niet raar, dokter? Dat ik dan overal haar heb, behalve rond mijn navel?’
De arts kijkt me aan over zijn bril - nadenkend. ‘Dat zou inderdaad vreemd zijn.’
En dan, licht spottend: ‘Andere optie is dat we uw navel iets meer afsluiten.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten